مقاله ای در مورد گاز r12
نوشته شده توسط : محمد

گاز R12 با فرمول شیمیائی CCL2F2 و با نام آیوپاک دی کلرو دی فلورو متان شناخته می شود .
گاز R12 تنها با برند های چینی در بازار موجود می باشد.
در گذشته از گاز R12 علاوه بر سیستم های تهویه و خنک سازی در پزشکی هم استفاده می شد که در حال حاضر استفاده از آن در پزشکی بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع است.

جهت آشنایی با گاز r12 روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز r12

 

 

شایان ذکر است شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت هائی است که توانائی تامین گاز R22 در تن تانک های یک تنی و امکان شارژ گاز آر22 را در سیلندرهای 60 لیتری دارا می باشد.
معروفترین و معتبرترین برند گاز R134a هانیول Honeywell می باشد که یک برند آمریکائی است و شرکت فاران صنعت توانائی تامین گاز R134a با برند هانیول هم در قالب سیلندرهای یکبار مصرف 13.6 کیلوگرمی ،هم  سیلندرهای قابل شارژ 60 لیتری و هم چنین تن تانک های یک تنی را  دارا می باشد.
گاز R22  با برند های اروپائی ، آمریکائی ، هندی و چینی در بازار موجود است که البته تا چند سال آینده از سبد تولید کشورهای اروپائی و آمریکائی خارج خواهد شد.
سیلندرهای 60 لیتری ارائه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای ولو Y و یا ولو دو فازی می باشد، به گونه ای که مصرف کننده بطور همزمان و در آن واحد می تواند هم از فاز مایع و هم از فاز گاز استفاده نماید.
در سیستم هائی که می خواهند از گاز R12  به گاز R134a جابجائی داشته باشند حتما باید روغن دستگاه هم تغییر کند چون روغن گاز R12 معدنی است در حالی که روغن گاز R134 مصنوعی و پلی استر می باشد.
معروفترین و معتبرترین برند گاز R410a هانیول Honeywell می باشد که یک برند آمریکائی است و شرکت فاران صنعت توانائی تامین گاز R410a با برند هانیول در قالب سیلندر های یکبار مصرف 11.3 کیلوگرمی دارا می باشد.
در گذشته از گاز R12 علاوه بر سیستم های تهویه و خنک سازی در پزشکی هم استفاده می شد که در حال حاضر استفاده از آن در پزشکی بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع است.
گاز R134a در سیلندرهای یکبارمصرف 13.6 کیلوگرمی که به دک معروف است، سیلندرهای قابل شارژ60 لیتری که حاوی 50 کیلوگرم گاز R134a هستند و  مخازن یک تنی معروف به تن تانک قابل عرضه به مشتریان می باشد.
گاز R134a خود جایگزین گاز R12 می باشد که البته اخیرا بدلیل افزایش گرمای زمین و مشخص شدن تاثیرات سوء آن بر محیط زیست استفاده از این گاز رو به کاهش است و گاز های جدیدتر در حال جایگزین شدن می باشند.
گاز R134a با فرمول شیمیائی CH2FCF3 و با نام آیوپاک 1،1،1و2 تترا فلورواتان شناخته می شود .
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .

 

 

 





:: برچسب‌ها: مقاله گاز ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: